5 gode råd til virksomhedens flytning

Ejendomstorvet.dk - - #effektivitet

Her får du fem gode råd til virksomheds flytning, så den bliver så nem som muligt.

Flytning

1. Tidsplan

Hvornår forventer i at skulle flytte? At flytte en virksomhed kan tage lang tid og kræver struktur, planlægning og ikke mindst viljestyrke.

En god planlægning er essentiel for at få din flytning til at gå så nemt som muligt. Du bør derfor tage stilling til, hvornår din nuværende kontrakt skal opsiges, så det passer med, at den nye kontrakt træder i kraft. 
Derudover bør di også overveje, hvor meget indhold der skal skiftes ud i virksomheden, og hvornår der skal bestilles nyt interiør, så det kan blive leveret i god tid?

2. Faciliteter

Hvad skal dit lokale indeholde og hvilke faciliteter vil du gerne have i dit nye lokale. Få et godt overblik ved at gennemgå lokalets faciliteter og sæt det op imod dine ønsker, så du kan nå at få fremskaffet diverse faciliteter inden i flytter ind.

Nogle af de faciliteter som du måske vil have i dit lokale er:

  • Lamper og lyser
  • Køkken og spiseområde
  • Toiletter
  • Mødelokaler eller lagerlokaler til opbevaring
  • Reception
  • Overvågning- eller alarmsystem

Derudover bør du også overveje om du vil have rengøring, madordning, telefonordning osv.

3. Budget

Budgettet er endnu et centralt aspekt, når du skal flytte lokaler. Hvor meget må det nye erhvervslokale koste, hvad må selve flytningen koste og hvad har du råd til at bruge på nye møbler, faciliteter osv.

Det er vigtigt, at du er opmærksom på de udgifter, som lejeprisen ikke omfatter - fx vand, varme, rengøring af gamle og nye lokaler, istandsættelse og flyttefirma.

4. Lejekontrakt

Lejekontrakten er dit juridiske dokument, og derfor er det vigtigt, at du gennemgår denne grundigt før den underskrives - eventuelt med en professionel rådgiver.

Vær altid opmærksom på, hvilke udgifter der ikke er indeholdt i kontrakten, hvad bindingsperioden er osv. Sørg også for, at eventuelle mundtlige aftaler er inkluderet i den skriftlige lejekontrakt.

5. Indflytning

Planlæg din indflytning og involver dine medarbejdere og samarbejdspartnere. Husk desuden at annoncere praktiske ændringer til relevante partnere i god tid. Dette kan for eksempel være parkering, vareindlevering og lignende.

Men hvad så hvis jeg endnu ikke har fundet det rette lokale at flytte min virksomhed ind i, tænker du måske. Jamen så er det da oplagt for dig at hoppe ind på Ejendomstorvet.dk, hvor du kan søge blandt hele landets ledige erhvervslokaler, investeringsejendomme og kontorpladser!