Gode tips til annoncører

Oplever du ikke længere den samme aktivitet på dine annoncer? Eller ønsker du blot at komme godt fra start? Så kommer her nogle gode tips til, hvordan du kan optimere din annoncering og derigennem finde din næste lejer hurtigere og mere effektivt.

1. Fang brugerens opmærksomhed med skarpe billeder

Det er blevet sagt, at ”et billede siger mere end 1000 ord”. På Ejendomstorvet.dk er der meget sandhed i det gamle ordsprog. Vi oplever nemlig, at brugere drages af et inspirerende billede, når de scroller nedad på en søgeresultatliste.

Derfor er det vigtigt, at du vælger det mest sigende billede som nr. 1. Det er nemlig det billede, der vises som cover på søgeresultatlisten. Du kan ændre i billedernes rækkefølge inde i emneoprettelsesmodulet.

Herudover anbefaler vi, at du:

  • Uploader billeder i størrelsen mindst 800x600px i bredformat (liggende)
  • Tager udendørsbilleder på en tør og solrig dag.
  • Rydder op og sikrer et behageligt lysindfald inden fotografering indendørs.
  • Undgår zoom, da det kan gøre billedet utydeligt ved webbrug.

2. Find en god balance i mængden af tekst

På lige fod med coverbilledet kan du også fange brugerens opmærksomhed med en fængende overskrift. Du har dog kun mellem 10 til 60 tegn til rådighed. Derfor anbefaler vi, at du skruer ned for de poetiske adjektiver og holder overskriften kort og informativ. Du kan f.eks. bruge pladsen til at angive type og lokation, såsom ”Renoveret kontor midt i Århus”.

Inde på selve emnevisningen kan du uddybe din overskrift med en introtekst. Her har du mellem 20 til 128 tegn at gøre med. Introteksten står med fed skrift og indleder beskrivelsen, som følger nedenfor.

I selve beskrivelsen kan du præsentere dit lejemål i detaljer, heriblandt faciliteter, lokalområdet, praktisk information etc. Brug gerne punktform, hvor det giver mening, da det kan gøre teksten mere overskuelig for brugeren. Teksten skal være på min. 100 tegn.

Du kan vælge at inkludere en masse information, eller du kan opfordre brugeren til at tage kontakt for at lære mere om lejemålet. Det afhænger af, hvor i beslutningsprocessen du ønsker at tage dialogen med en potentiel lejer.

3. Brug nøgleord

På emnevisningen fremgår lejemålets faciliteter i en oversigt under selve beskrivelsen. Det er dog ikke noget, du kan klikke af i emneoprettelsesmodulet. Vores system screener automatisk for visse nøgleord, som kan relateres til faciliteter. Derfor er det vigtigt, at du nævner de enkelte faciliteter i selve beskrivelsen, så vores system kan opsnappe dem og placere dem i facilitetsoversigten.

På samme måde kan du fremtvinge en placering i de kategorier, som er søgbare på Ejendomstorvet.dk, men som ikke kan vælges i emneoprettelsesmodulet. Det inkluderer ”klinik”, ”værksted”, ”café” og ”take away”. Ved at nævne et af disse nøgleord i beskrivelsen eller introteksten, kan du fremtvinge systemet til at placere lejemålet i den ønskede kategori. Du skal blot huske at vælge kategorien ”Andre typer”, når du opretter emnet.

4. Stryg til tops med fremhævet annoncering

Ønsker du at placere din annonce øverst på søgeresultatlisterne eller at eksponere dit lejemål for brugere, der søger i nærliggende områder? Så kan det være en idé at købe en fremhævning.

En fremhævet annonce er en intelligent profileringsannonce, der bliver vist i et særskilt banner på Ejendomstorvet.dk – enten på forsiden eller i søgeresultatlisten, afhængig af produktet du vælger.

Du kan læse mere og bestille en fremhævning via linket på forsiden i vores emneoprettelsesmodul (INDSÆT LINK).

»Læs også vores FAQ til annoncører

Ofte stillede spørgsmål

Hvilke billeder skal jeg vælge til min annonce på Ejendomstorvet?

Det er ingen hemmelighed at billede siger mere end 1000 ord, og derfor er det også vigtigt, at du præsenterer dit lokale bedst muligt. Vælg både billeder der viser lokalet indenfor og billeder af ejendomme udefra. Sørg for der er ryddet op inden du tager billederne og undgå gerne zoom. Se flere tips til dine billeder her på siden

Hvordan laver jeg en god annonce på Ejendomstorvet.dk?

For at lave en god annonce skal du inkludere en fængende overskrift, en god og relevant beskrivelse af lokalet og området, skarpe og relevante billeder og nøgleord. Se mere her på siden

Hvordan laver jeg en god overskrift til min annonce på Ejendomstorvet?

Sørg for din overskrift er kort og informativ. Undgå at bruge adressen som overskrift, men brug i stedet for pladsen på at angive type og lokation - fx: "Attraktivt kontor centralt på Frederiksberg"