Menu

Eksklusive kontorhoteller – På besøg hos Office Club

EJENDOMSTORVET.DK - 12 DECEMBER 2018 - #CASES

Kilde: officehub.dk

Det er svært ikke at blive imponeret, når vi træder ind ad døren til Zieglers Gaard. Vi mødes af spektakulær kunst på væggene, højt til de flotte stuklofter og lange gardiner fra loft til gulv. Vi skal møde Lilou Linnet, som er direktør hos Office Club. Hun holder primært til i Zieglers Gaard, som er én af Office Club’s 4 unikke ejendomme. De øvrige 3 Office Club huse hedder Brønnums Hus, Harsdorffs Hus og Hans Just Pakhus.

Vi sætter os ind i et mødelokale, hvor et flot blåt tæppe fylder det meste af rummet og tre store vinduer giver os et direkte kig til Christiansborg og kanalen lige foran ejendommen. Det ellers forholdsvis neutrale udtryk i rummet brydes af et stort og dramatisk maleri i mørkerøde og sorte toner, som dækker to vægge i rummet. “The Duke” hedder maleriet og forestiller en ødelagt by samt en mand og hans skygge, som peger i retning af vinduerne i rummet.

Konceptet bag Office Club

Lilou giver os en introduktion til selve konceptet bag Office Club. De udbyder kontorhoteller i det, som vi vil tillade os at udnævne som 4 af Københavns smukkeste ejendomme. De 4 ejendomme er ejet af Karberghus. Det er et ejendomsselskab med en ejendomsportefølje bestående af blandt andet fredede, velbeliggende og historiske ejendomme i København. Og netop det historiske aspekt vægter Office Club meget højt.

De har i samarbejde med historikere, konservatorer, designteams og arkitekter renoveret de 4 ejendomme. Under renoveringen har de haft et særligt fokus på at bevare de historiske referencer og lade historien i husene leve videre. Og det bemærker man, så snart man træder ind ad hoveddøren til Zieglers Gaard.

Lilou forklarer, at der er nogle specifikke krav til de ejendomme, der er en del af Office Club. For det er bestemt ikke tilfældige ejendomme, som de har udvalgt:
”For at være en del af Office Club er det for det første et krav, at ejendommen er fredet og attraktivt beliggende i København. Derudover skal der være en reception og kantinefaciliteter, som vi i øvrigt kalder ”salon” eller ”bistro” i vores huse. Endvidere skal der være badefaciliteter med håndklæder, sæber og cremer. Alt dette for at gøre hverdagen så let og behagelig som muligt for vores medlemmer. For hos os skal det være rart at være,” siger Lilou.

Office Club bestræber sig på at yde 5-stjernet service på alle parametre, og alt er derfor overvejet ned til mindste detalje.
Lilou fortsætter, ”det er et krav at alle vores medarbejdere møder op med service for øjet. Og med det formål at gøre det nemt og luksuriøst for vores medlemmer at gå på arbejde. Det kræver, at medarbejderne også til en hvis grad er i stand til at tilsidesætte deres egne behov.”

En niche inden for branchen

Office Club henvender sig primært til de mindre virksomheder med maksimalt 10 medarbejdere. Ligesom alt andet i deres koncept, så er dette også velovervejet:
“Ved kun at henvende os til mindre virksomheder adskiller vi os i den grad fra andre kontorhoteller. Man kan godt kalde os en form for niche inden for branchen. For os er det vigtigt, at der er mulighed for networking og sparring virksomhederne imellem. Det melder større virksomheder sig som regel ud af, fordi de ofte har et etableret sammenhold på forhånd,” forklarer Lilou.

Hos Office Club er der ingen forventning til medlemmerne om, at de skal netværke eller sparre med hinanden. Men de fire huse har skabt nogle rammer, der gør, at det er en mulighed for de, som ønsker det.

Lilou forklarer, at Office Club også adskiller sig fra andre kontorhoteller ved at betragte sig som en klub: “I modsætning til andre kontorhoteller, så ser vi os som en klub. Vi taler derfor ikke med udefrakommende om de andre medlemmer og deres virke. Ved ikke at lukke de større virksomheder ind imødekommer vi blandt andet også denne klubfølelse, som er meget vigtig for os at værne omkring.”

Historie, nærvær og omhyggelighed

Snakken med Lilou fortsætter og falder hen på Office Club’s kerneværdier. Historierne bag de enkelte ejendomme er nemlig en af virksomhedens primære værdier. Office Club kender historien bag alle deres ejendomme. De har blandt andet udvalgt ejendommene ud fra deres historie. Der er gjort enormt meget for at bevare historien i ejendommene, selvom disse er totalrenoveret.
Vi kan fake alt i dag, men vi kan ikke fake historier, dem kan vi kun genfortælle, og dette gør vi en stor ære ud af,” fortæller Lilou.

Nærvær og omhyggelighed er ligeledes to af virksomhedens kerneværdier. Dette afspejler sig specielt i deres fokus på den ekstraordinære service, som deres medarbejdere forventes at yde. Lilou beskriver sig selv som en person, der er omhyggelig i sin omgang med andre mennesker og forklarer yderligere:
“Jeg gør mig umage med at være omhyggelig, og det forventer jeg også, at mine medarbejdere gør. Fordi det er et godt udgangspunkt for et møde. Det er god stil at sige godmorgen, goddag og god aften til dem, man møder på sin vej. Det spreder glæde og viser en form for respekt. Og netop respekten for vores medmennesker vægter vi meget højt her hos Office Club.”

Med nærvær og omhyggelighed som kerneværdier håber Lilou både at kunne skabe de bedste rammer for medlemmerne i Office Club, men også at videregive værdierne til sine medarbejdere.

Oprigtighed

Samtidig med at Office Club har høje forventninger til deres medarbejderes serviceniveau, er det også vigtigt for Lilou at sikre sig, at medarbejderne er sig selv på jobbet. Og dette for at undgå at deres koncept opfattes som kunstigt eller opstillet. Dette prøver hun blandt andet at hjælpe på vej ved ikke at have nogle uniformer til medarbejderne. Derudover gøres der meget ud af at finde de helt rigtige medarbejdere til Office Club. Her er det vigtigt, at de får ansat nogle som møder op med et oprigtigt smil og en helt naturlig lyst til at være behjælpelig over for medlemmerne og ikke mindst hinanden. Og så er det selvfølgelig altafgørende, at medarbejderne er oprigtigt interesserede i Office Club’s koncept og historien bag de smukke huse. For det er i bund og grund er det, som hele konceptet er bygget op omkring.

Da vi går fra mødet med Lilou, er vi fyldt til randen med indtryk. Vi er enormt imponerede over den passion for historien, som stråler ud af Lilous øjne, når hun fortæller om denne. Vi er samtidig blæst bagover af de smukke kontorer og kunstværker. Og alle detaljerne og tankerne bag indretningen, som vi blev mødt af i Zieglers Gaard. Office Club har virkelig formået at skabe nogle fantastiske rammer for de mindre virksomheder, som vil have service på allerhøjeste niveau og gennemførte kontoromgivelser med respekt for ejendommens historie.

Kilde: karberghus.dk 

Kunne du tænke dig at vide mere om Office Club? Så kan du læse mere om konceptet, priser m.m. her.

 

Vil du også bo i et kontorhotel?

Er du på udkig efter et kontorhotel, som passer til din virksomhed? Så kan du søge blandt hele landets ledige kontorhoteller på Ejendomstorvet.dk. Klik her for at gå til søgningen allerede nu!

 

Fik du læst?

Se alle indlæg i kategorien cases

0 kommentarer


Skriv en kommentar

(max 1000 karakterer)
SKRIV KOMMENTAR