Ejendomstorvets fysiske arbejdsmiljø

Ejendomstorvet.dk - - #indretning

Ejendomstorvet har gennemgået en større tranformation de seneste år - både i form af teamudvidelse og en flytning til nye lokaler tilbage i 2018.

Hvorfor flyttede vi?

I 2018 opstod muligheden for, at vi kunne flytte i egne lokaler. Indtil da havde vi i en længere periode delt kontor med vores søsterportal Boligsiden.dk, hvilket bestemt også var en stor fornøjelse.

Men i takt med at Ejendomstorvets team voksede stødt, voksede også drømmen om at skabe vores eget. Vores helt egen kultur og vores egne lokaler indrettet efter vores valg.

Lokalevalg og beliggenhed

Det kan være svært at overskue en flytning, og derfor delte vi det op i mindre bidder, som gjorde det muligt for os at tage beslutningerne lidt efter lidt.

Første overvejelse, som vi gjorde os var, om vi skulle have vores eget kontor, eller om vi skulle dele et kontor med nogle andre. Vi gennemgik mulighederne og endte med at beslutte, at vi gerne ville skabe vores egne rammer. Dette valgte vi blandt andet fordi, at det var vigtigt for os, at vi kunne sætte vores eget præg på vores nye kontor.

Næste overvejelse var naturligvis, hvor vores nye kontor skulle ligge henne. Beliggenhed er altid en vigtig faktor, når man skal flytte et nyt sted hen. For var det især vigtigt, at vi holdt os indenfor voldene, så vi kunne blive i det indre København. Her er de fleste af vores partnere og bureauer, som vi samarbejder med, også lokaliseret, så på den måde, skulle beliggenheden ikke være til bekymring for hverken dem eller os.

Visionen for Ejendomstorvets fremtid blev hurtigt lagt, og vi vidste derfor også, at vores vokseværk ville fortsætte den kommende tid. Vores lokalevalg skulle derfor også kunne rumme, at vi fik flere ansatte til. Samtidig skulle vi også have nogle ”flyvepladser” til eksterne konsulenter, som kigger forbi en gang imellem og har brug for en kontorplads.

Indretning af vores nye kontor

Sidst men ikke mindst gjorde vi os mange overvejelser om, hvordan kontoret kunne indrettes på den mest optimale måde. Vi har tidligere siddet i storrumskontor, hvilket fungerede rigtig godt for vores type virksomhed. Vi bruger nemlig hinanden rigtig meget til sparring i løbet af en arbejdsdag. Vi vidste derfor hurtigt, at vi skulle kigge efter et kontor uden for mange små og lukkede rum. Vi vidste også, at vi som minimum skulle have ét mødelokale.

Derudover var det også vigtigt for os at overveje køkkenforholdene og afklare, om vi selv skulle lave frokost, eller om et te-køkken var nok for os.

Da puslespillet gik op

Vi havde heldigvis de helt rette omkring os til at hjælpe med af finde vores nye lokaler. Vores portal består af 200+ af landets erhvervsmæglere og ejendomsejere, og de stod klar til at hjælpe os godt i mål med vores lokalesøgning

Efter at have set et par enkelte lokaler i indre København, blev vi præsenteret for nogle hyggelige lokaler på Kompagnistræde 20B, og det var her, at puslespillet faldt på plads. Her skulle vi bo. Et 160 kvadratmeter stort kontor i en fredet bygning med fritlagte bjælker og skævheder, som alle er med til at give kontoret charme.

Første del af flytteprocessen var dermed klaret. Vi havde fundet lokalerne!

Ejendomstorvet.dk kan du også begynde din rejse mod nye erhvervslokaler.