...

POPULÆRE

NYESTE

Søg på flere
   
 
 
 
   
   
 
 
 
   
   
 
 
 
   
   
 
 
 
   
FREMHÆVET
   
 
 
 
   
   
 
 
 
   
   
 
 
 
   
   
 
 
 
   

MARKEDSINDEX

HELE LANDET - Maj2020

SAGER FRA OVER 200 ERHVERVSMÆGLERE

På Ejendomstorvet.dk er investeringsejendomme, erhvervslokaler og erhvervslejemål fra markedets førende mæglere og udbydere samlet.

Se alle mæglere

NYHEDER


Pressemeddelelse: Historisk få tomme lagerlokaler i Vest- og Sydsjælland

28-05-2020

Vest- og Sydsjælland har nu den laveste andel af udbudte lager- og produktionslokaler i hele landet og i de seneste 13 år, viser nye tal fra erhvervsportalen Ejendomstorvet.dk. Efterspørgslen har længe været meget stor, og Femern-byggeriet gør den endnu større, siger to lokale erhvervsmæglere.Trods coronakrisen jagter erhvervslivet i de 12 kommuner i Vest- og Sydsjælland fortsat kvadratmeter. Det fremgår af en ny statistik fra Ejendomstorvet.dk, landets største portal for erhvervslokaler.”Udbuddet af lager- og produktionslokaler er faldet fem kvartaler i træk i Vest- og Sydsjælland og lå ved indgangen til andet kvartal på 1,2 procent af de samlede lager- og industriarealer i landsdelen. Det er det laveste niveau siden 2007 og samtidig det laveste niveau i de ni landsdele, vi løbende overvåger,” fortæller analytiker Nicholas McFall fra Ejendomstorvet.dk. Port

Læs mere

Pressemeddelelse: Coronakrise bremser udbud af kontorer og butikker

26-05-2020

Ved indgangen til andet kvartal var der færre udbudte kontorer og butikslokaler ifølge erhvervsportalen Ejendomstorvet.dk. Det afspejler en vis opbremsning, da coronakrisen satte ind i marts, så færre udlejere og sælgere udbød ledige lokaler. Til gengæld var januar og februar præget af stor efterspørgsel.Ved indgangen til andet kvartal 2020 var udbuddet af både kontorlokaler og butikslokaler mindre end et kvartal tidligere trods coronakrisen. Det fremgår af den kvartårlige Ejendomstorvet Markedsindeks-statistik over udbudte erhvervslokaler, udgivet i samarbejde mellem erhvervsportalen Ejendomstorvet.dk, Dansk Ejendomsmæglerforening og EjendomDanmark, som repræsenterer udlejere og administratorer af ejendomme.”For kontorlokaler var udbuddet på 7,3 procent af de samlede kontorarealer – et fald på 0,3 procentpoint fra kvartalet før. For butikslokaler faldt udbuddet 0,2 pro

Læs mere

Pressemeddelelse: Coronakrise skaber ekstra pres på lagerlokaler i Vestjylland

17-04-2020

Vestjylland har nu landets laveste tomgang for lager- og produktionsbygninger, viser tal fra erhvervsportalen Ejendomstorvet.dk. Coronakrisen øger paradoksalt nok efterspørgslen på lagerlokaler endnu mere, siger to lokale erhvervsmæglere.Flere års uafbrudt opsving – frem til coronakrisen – har betydet, at de otte kommuner i Vestjylland i første kvartal 2020 stod med det laveste antal udbudte lagerhaller, logistikejendomme og fabrikshaller i næsten 13 år. Det fremgår af tal fra Ejendomstorvet.dk, landets største portal for erhvervslokaler.”Vores seneste tal viser et udbud på 1,4 procent af de samlede lager- og produktionslokaler i Vestjylland. Det er både det laveste i området siden slutningen af 2007 og det laveste blandt de ni landsdele, vi løbende følger – dog med en delt førsteplads med Nordjylland samt Vest- og Sydsjælland. Udbuddet i Vestjylland topp

Læs mere

Pressemeddelelse: Erhvervslejen i Østsjælland spurter fra resten af Sjælland

03-04-2020

De seneste fem år er lejen på erhvervslokaler steget markant mere i Østsjælland end i Vest- og Sydsjælland, viser tal fra erhvervsportalen Ejendomstorvet.dk. Østsjælland nyder godt af nærheden til København, har bedre trafikforbindelser og mærker opsvinget mere end resten af regionen, siger to erhvervsmæglere.På fem år er prisforskellen på erhvervslokaler i den østlige del af Region Sjælland og den vest- og sydlige del vokset markant ifølge en opgørelse fra Ejendomstorvet.dk, landets største portal for erhvervslokaler.”I 2015 var det næsten 20 procent dyrere at leje kontorer i Østsjælland end i Vest- og Sydsjælland – den forskel er i dag vokset til 62 procent. Tilsvarende var såvel butikslokaler som lager- og produktionslokaler omtrent 50 procent dyrere i Østsjælland, mens lejen i dag er mere end dobbelt så

Læs mere

3 råd til at nedbringe sygefraværet i en lille virksomhed

03-06-2020

Indlægget er oprindeligt skrevet og bragt af Godt Arbejdsliv.  At nedbringe sygefraværet virker som et oplagt sted at optimere sin virksomhed. Både for at spare på virksomhedens omkostninger og øge effektiviteten. Men hvordan gør man det? Jeg mødtes for nylig med en virksomhed med 10 medarbejdere. Ejeren og den daglige leder har et ønske om at nedbringe sygefraværet i virksomheden, da det havde taget overhånd hos et par af medarbejderne. Derfor bad de om lidt vejledning til at få bremset den udvikling. Men fravær er ikke bare sygefravær. Hvordan får man overblik over virksomhedens sygefravær? Først og fremmest er det nødvendigt, at man danner sig et overblik over, hvor højt sygefraværet egentlig er. Er det enkeltpersoner, der er meget syge? Er det i perioder? Taler vi klatfravær eller langtidssygemeldinger? Som en lille virksomhed kan man allerede her rende ind i problemer i forhold til at følge de normale anbefalinger for, hvordan man håndterer den slags. Her får du 3 gode råd til at

Læs mere

2 tips til at undgå forstyrrelser i løbet af arbejdsdagen

27-05-2020

Indlægget er bragt i samarbejde med Nykredit ErhvervsBank.  Vidste du, at du på Nykredit Erhvervsbanks hjemmeside og LinkedIn kan få gode tips og tricks til, hvordan du bliver endnu mere effektiv i din arbejdsdag? Nykredit Erhvervsbank har nemlig startet konceptet #JagtenPåDenEkstraTime. De giver dig ganske enkelt de bedste tips og tricks til at undgå spildtid i din arbejdsdag. Et koncept som må siges at være lige i Ejendomstorvets ånd. På Ejendomstorvets Erhvervshub har fokus jo netop fokus på den effektive arbejdsplads. Nykredit Erhvervsbank har været en tur rundt på gangene blandt kollegaerne for at få et par gode råd til, hvordan man kan spare tid i hverdagen. I dagens video får du to gode råd til at blive mere effektiv i din arbejdsdag fra Mia Lie Nielsen og Niels Mayland. 1. Brug den gode gamle post it Hav de gule post it’s klar på skrivebordet. Og skriv de ting ned, som du skal huske. Det er typisk de ting, som kommer dryssende i løbet af dagen. Ting som let kan forstyrre dig,

Læs mere

Hvordan skaber man en balance mellem arbejdsliv og privatliv?

14-05-2020

Indlægget er oprindeligt skrevet og bragt af Godt Arbejdsliv. Og hvem skal skabe den balance mellem dit arbejde og resten af dit liv? Der tales stadig meget om work/life balance som en af måderne at imødekomme den stress, vi oplever som en udfordring i vores arbejde. Samtig udfordres denne skelnen mellem arbejde og privatliv, blandt andet af erhvervsmand og filosof Morten Albæk. Han argumenterer for, at vi har et liv og kun er et menneske. Derfor bør vi ifølge ham opgive denne skelnen mellem forskellige livsfærer og fokusere på at skabe et sammenhængende og meningsfyldt liv. Kan og skal vi skelne mellem arbejde og privatliv for at finde en work/life balance? Men giver det mening at opdele livet i arbejde versus privatliv? Hvilke fordele kan det have? Hvad er problemet ved at forsøge at gøre det? Og hvordan vil du lave den skelnen, når arbejdet i højere og højere grad bliver en glidende og grænseløs størrelse i tid, rum og ressourceforbrug? Er arbejdet ikke livet? For mange af os er ar

Læs mere

Sådan forbedrer I indeklima på jeres kontoret

06-05-2020

Indlægget er oprindeligt skrevet og bragt af Vicuras Forbedring og forebyggelse af dårligt indeklima  Kontorvirksomheder er blandt de bedste til at reagere på dårligt indeklima såsom varme, kulde eller træk, hvor mange medarbejdere kan opleve disse problemer. Er din virksomhed med i den positive udvikling? Den nyeste rapport fra Det Nationale Forskningscenter for Arbejdsmiljø viser, at indsatser for at mindske problemer med varme, kulde og træk, er blandt de hyppigste tiltag, for at forbedre arbejdsmiljøet på kontorarbejdspladser. Forebyggelse af dårligt indeklima handler i de fleste tilfælde om simple tiltag, som fx passende udluftning, rengøring og styring af temperaturer, luftfugtighed og træk. Rapporten er fra september 2018 og handler om virksomheders arbejdsmiljøindsats. I alt var der 3.782 besvarelser fordelt på forskellige brancher. Hvad kan din arbejdsgiver gøre for indeklimaet? En vurdering af indeklimaet skal indgå i den lovpligtige arbejdspladsvurdering (APV). Det er lede

Læs mere

NY APP - Optimér din søgning
Få straks notifikationer
Søg i dit nærområde med ét klik
Gem ejendomme og lokaler
NEJ TAK
JA TAK
DOWNLOAD
NEJ TAK